maandag 20 februari 2012

Mijn weekend


Geaaid, bepoteld en bevoeld lig ik in bad bij te komen van alles wat me afgelopen weekend is overkomen. Drie dagen ben ik bekeken en besnuffeld, geknepen en opgetild. Ik ben omgehangen en er is zelfs aan me getrokken. Vele vragen zijn er over me gesteld: Welke soort ben ik en welke kleur, hoeveel is er voor me gebruikt en op welke dikte ben ik gemaakt, zelfs waar ik woon is geen geheim gebleven. Alles wilden ze van me weten.

Waarom ik daar lag, vraag je? Ik diende een hoger doel. Men ziet graag een voorbeeld van hoe het kan worden. Wordt het opengewerkt of juist heel dicht, is het zacht of stug, dat soort zaken is de moeite van het weten waard. Bovendien doet voelen en bekijken vaak kopen. Een beetje commercieel mag je wel zijn toch? En het is zeker goed geweest en leuk ook. Wat ik je kan vertellen over mensen?! Hoe hun wangen voelen, hoe hard ze kunnen knijpen, hoe lekker ze ruiken (of juist niet), je wilt het niet weten!

Maar nu, nu heb ik rust verdiend. Het bad is warm en weldadig voor mijn vermoeide vezels. Mijn baasje kietelt me zachtjes en mijn eigenlijke kleur komt langzaam weer tevoorschijn.

Ik, ik ben Swallowtail, een heerlijk zachte sjaal van Rowan kidsilk haze. Mijn patroon is gratis en te vinden op Ravelry.

2 opmerkingen:

  1. Tjonge wat een leuke verhaal. Ik werd op je blog geattendeerd via Twitter. Dit belooft wat...

    BeantwoordenVerwijderen