dinsdag 19 juni 2012

Zomer in mijn hoofd

Je kent het wel: zo’n dag waarop je niet veel zin hebt van de bank te komen. Een beetje doelloos hangen. 10 minuten 24-kitchen kijken (wat mij betreft meer dan lang genoeg! Dat je kunt koken, wil nog niet zeggen dat je kunt presenteren…), daarna zappen naar een of ander Engels huizenmakeover programma (in 60 minuten een volkomen gedateerd interieur krijgen, omdat je dat zo verdient, leren banken uit grootvaders tijd, gemêleerd grijsbruin tapijt ieuw… Maar op tv roept iedereen "OMG, it's amazing, beautiful!") en vervolgens heerlijk onderuithangend naar de honderdste herhaling van Midsummer Murders kijken (dat is nog zo’n fijne rustig-aan-dan-breekt-het-lijntje-niet serie).

De kids spelen intens gelukkig met het playmobil zwembad op zolder, het regent immers, ze hoeven niet zo nodig naar buiten. Tussen mijn lief en mij ligt, op de bank, de tablet. Dan weer kijkt hij even op het apparaat, surft een beetje heen en weer. Leest een stukje. Typt hier en daar een reactie. Daarna neem ik de tablet en scroll van site naar site. Eigenlijk best een fijne dag.

Op Ravelry is iemand op zoek naar oceaankleurige wol. Altijd leuk om even te kijken wat er wordt gepost. Ik hou van deze kleuren, dus wie weet of ik nog wat moois tegenkom. En ja hoor, een dame post een plaatje van Lorna’s Laces Seaside. Ooooohhhh, dat is mooi! Zandkleur met wit, blauw en turquoise.

Ik ben weg. De zon schijnt heerlijk op mijn door de winter geteisterde lijf. Terwijl ik lig te zonnen, laat ik het droge, warme zand door mijn vingers glijden. Ik hoor het geruis van de branding. Blauwgroene golven rollen wit schuimend het strand op. Wat word ik daar gelukkig van!

"Mammaaaaaa!"…en ik ben weer terug. De kroost heeft dorst. Daar kunnen we wat aan doen. Ik was even in de zomermodus, heerlijk! Gelukkig hebben we een zomervakantie geboekt naar een zonovergoten oord. Hier in Nederland wil het nog niet zo lukken. Toch ben ik heel even op vakantie geweest. Dat smaakt naar meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten